کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

 

گاه لازم است ‌یک فایل مستند Word را در اختیار همکاران یا دوستان خود یا هر شخص دیگری قرار دهید تا تغییرات و ویرایش‌هایی در آن صورت بگیرد؛ اما لازم است ‌بخش‌هایی از این متن به هیچ وجه قابل تغییر نباشد و افراد دیگر جز شما قادر به ویرایش آن‌ها نباشند. برای این موضوع راهکاری در Word وجود دارد که موضوع امروز ماست.

 

فایل‌های مستند Word شما گاهی واجد بخش‌هایی است که از اهمیت اساسی برخوردارند و به هیچ وجه نباید در آن‌ها تغییراتی اعمال شود. حال اگر فایل مستند خود ـ که مثلا حاوی پایان نامه شماست ـ در اختیار شخصی برای ویرایش قرار بگیرد، چگونه از عدم اعمال تغییرات در این بخش‌ها اطمینان حاصل می‌کنید؟

 

برای این موضوع نرم‌افزار واژه‌پرداز مایکروسافت یعنی Word یک ابزار ذاتی دارد که بخش‌هایی از متن را که شما تعیین می‌کنید، به گونه‌ای مشخص می‌سازد که به جز شما شخص دیگری قادر به ویرایش آن نخواهد بود. این راهکار در زمانی که فایل مستند خود را برای ویرایش یا همکاری در اختیار دیگران می‌گذارید، بسیار مفید خواهد بود.

 

بگذارید با هم نگاهی به این ترفند ساده در Word داشته باشیم.

اما پیش از شروع باید یادآور شویم که این ترفند، تفاوت اساسی با Document Protection دارد که‌ یک فایل مستند را کاملا قفل و غیر قابل ویرایش می‌کند.

مشخص کردن بخش‌هایی از متن برای عدم پذیرش تغییرات

قبل از شروع به کار اصلی، نخست باید‌ تب Developer را در مایکروسافت Word فعال کنید. این تب در حالت عادی مخفی است، زیرا حاوی تنظیمات پیشرفته‌ای است که اغلب به کار کاربران حرفه‌ای می‌آید. برای فعال کردن این تب بر روی منوی File کلیک ‌و گزینه Options را انتخاب کنید.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

با این کار، پنجره تنظیمات Word باز می‌شود. در این پنجره بر روی بخش Customize Ribbon کلیک کرده و از پنل سمت راست تیک گزینه Developer را بزنید ـ در ذیل بخش Main Tabs ـ و سپس ‌روی OK کلیک کنید.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

حال ‌روی نوار روبان تب Developer افزوده می‌شود.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

اکنون برای مشخص کردن بخشی از متن که می‌خواهید غیر قابل ویرایش باشد، آن بخش مورد نظر را انتخاب کنید و سپس از تب Developer دکمه Rich Text Content Control را بزنید. این کار متن شما را در داخل یک کادر ویژه قرار می‌دهد.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

سپس از همان تب Developer گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

این کار پنجره Content Control Properties را باز می‌کند که در این قسمت، باید عنوان بخش تعیین شده را نوشته و تیک هر دو گزینه Content Control cannot be deleted و Contents cannot be edited را در ذیل بخش Locking بزنید. همچنین می‌توانید، گزینه‌های دیگر برای تغییر رنگ، حاشیه‌ها و مانند آن را نیز در همین پنجره تعیین کنید. در ‌‌نهایت بر ‌دکمه OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

به این ترتیب، بخش مشخص شده قابل ویرایش و تغییر نخواهد بود تا زمانی که از بخش Properties مجددا محدودیت اعمال شده برداشته شود.

 

غیر قابل ویرایش کردن فایل ورد, نرم‌افزار Word

 

این اقدام نه تنها در مورد متن که در خصوص سایر محتوایی که در فایل مستند شما قرار می‌گیرد نیز قابل انجام است و روند کار کاملا مشابه آن چیزی است که پیشتر توضیح دادیم.

 

به این ترتیب به سادگی ‌خواهید توانست تا بخش‌های مهم فایل مستند خود را از هرگونه تغییر ناخواسته نجات دهید.

KMPlayer

 

 Kmplayer, زیرنویس فیلم

Kmplayer یک واژه بسیار آشنا برای تماشا کنندگان فیلم است.دلیل ان هم تنظیمات متنوع زیر نویس ان است. خیلی از مواقع برای اموزش زبان و … نیاز به اجرای دو زیرنویس با هم دیده می شود.اما راه ان بسیار سخت یه نظر می رسد.

 

شما می توانید مشکل نشان ندادن زیر نویس فارسی را از اینجا حل کنید. ۱-ابتداKMPlayer را باز کنید و F2 را بفشارید.(مانند تصویر پنجره ی prefrences باز می شود.)

 

 Kmplayer, زیرنویس فیلم

 

۲-از بخش سمت چپ Subtitle Processing بروید.وارد زیرمنوی ” Multi-sub/etc” شوید.در تب “General” تیک “Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle” را فعال کنید.

Subtitle Processing > Multi-sub/etc> Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle

 

 Kmplayer, زیرنویس فیلم

 

3-اینک شما تنظیمات ان را فعال کردید.برای مشاهده ی دو زیر نویس باید دو زبان هم اسم فایل اصلی باشند و برای مثال اگر نام فایل شما beytoote.mkv  باشد و دو زبان فارسی و انگلیسی باشد دو فایل beytoote.FA.SRT  وbeytoote.EN.SRT باشد.

 

۴- برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب ۲nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید. با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.

 

با زیاد کردن درصد هر کدام می توانید از منطقه ای که مانند عکس انتخاب کرده اید جای بندی کنید.

در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.

فایل های محدود شده PDF، امکان کپی، پرینت یا تغییر فایل را به کاربر نمی دهند، مگر اینکه کاربر رمز عبور آن فایل را داشته باشد. مالک فایل پی‌دی‌اف، برای سند خود رمز تعیین می کند و به راحتی نمی توان از متن داخل آن کپی یا پرینت گرفت.


ادامه مطلب ...
 
اگر به داستان های کوتاه عاشقانه، تاریخی، جذاب و جملات عاشقانه کوتاه جهت خواندن و یا ارسال به دوستان محبوبتان علاقمند هستید، "گلچین حکایات" می تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. برنامه معرفی شده شامل 30 داستان عاشقانه، 30 داستان تاریخی، 30 داستان طنز، 50 داستان کوتاه عاشقانه، 50 داستان جالب و شنیدنی است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: گرافیک عالی و کاربر پسند، جستجوی آسان در متون داستان ها و نمایش تعداد مطالب یافت شده، قابلیت تنظیم روشن بودن نور صفحه برای راحت تر خواندن داستان ها و ... اشاره کرد. ادامه مطلب در ...
 
• دانلود و مشخصات فایل
 
• رمز فایل فشرده: www.yjc.ir • حجم: 1 مگابایت • نسخه: 2.0 • اجرا در: اندروید 2 و بالاتر
 
 
 
 
 
 
 

گاهی در ابتدای ورود به سایت ها از شما ایمیل میخواهند برای اینکه در آینده تبلیغات خود را به ایمیل شما ارسال کنند برای رهایی از چنگال این تبلیغات و دست یافتن به محتوای سایت کافیست که یک ایمیل نامعتبر مثل salam@byebye. comرا به جای آدرس ایمیل خود به آنها بدهید. بسیاری از سایت ها قابلیت تشخیص آدرس ایمیل معتبر از غیرمعتبر را ندارند.



ادامه مطلب ...

 

iphone-charger

شرکت اپل یک «برنامه جایگزین سازی» برای آداپتورهای آیفون اروپا پیش بینی کرده است که از ماه اکتبر 2009 تا سپتامبر 2012 فروخته شده اند و گفته می شود این قطعات در هنگام استفاده بیش از اندازه داغ شده و ممکن است سلامتی کاربران را به خطر بیندازند.

شارژر ( آداپتور ) موردنظر، مدل A1300 است که در داخل بسته بندی های آیفون 3GS، آیفون 4، آیفون 4S و همچنین بصورت جداگانه به فروش رفته است. براساس برنامه ای که شرکت اپل در دست انجام دارد، قرار است مدل A1300 با یک آداپتور تقریباً یکسان یعنی A1400 که در سال 2012 ساخته شد و البته فاقد مشکلات ایمنی و سلامتی برای کاربران است، تعویض شود.

حتی در محافظه کارانه ترین آمارها اعلام شده است که میلیون ها عدد از شارژرهای A1300 که در حال حاضر در دسترس کاربران هستند، برای سلامتی کاربران خطرناک بوده و باید تعویض شوند.

به همین دلیل، اپل از کاربران خواسته است در اسرع وقت به نزدیک ترین فروشگاه اپل یا مراکز مجاز ارائه خدمات اپل مراجعه و شارژر خود را تعویض نمایند. همچنین از کسانی که قادر به انجام این کار نیستند، خواسته شده است با مرکز پشتیبانی فنی اپل تماس بگیرند تا در اولویت کاری این مرکز قرار گرفته و سریعاً شارژر آنها تعویض شود.

 

facebook youtube twitter blocked iraq

همزمان با شدت گرفتن شورش ها و درگیری های شمال عراق و قوت گرفتن تهدید تجزیه این کشور توسط گروهي موسوم به داعش، وزارت ارتباطات عراق دسترسی به تعدادی از شبکه هاي اجتماعی را در روز جمعه مسدود نمود.

Cyber Arabs، یک سازمان مستقر در لبنان که بر آزادی اینترنت نظارت داشته و آموزش های مربوط به امنیت سایبر را در خاورمیانه و شمال آفریقا برعهده دارد، تأیید نمود که فیس بوک، یوتیوب و توییتر در داخل عراق فیلتر شده اند.

در این میان، یکی از سخنگوهای فیس بوک به مشیبل گفت: «ما در حال بررسی صحت و سقم این گزارش هستیم چون محدود کردن دسترسی میلیون ها نفر به خدمات اینترنت که ارتباطات و فعالیت های تجاری از طریق آن صورت می گیرد، در حوزه مسایل مربوط به جامعه جهانی قرار می گیرد.»

سخنگوی یوتیوب نیز به مشیبل گفت: «ما گزارش هایی دریافت کرده ایم کاربران مان در عراق به سایت ما دسترسی ندارند. هیچ مشکل فنی خاصی از طرف ما وجود ندارد و ما به دنبال بررسی این مسأله هستیم.»

سخنگوی توییتر نیز اعلام کرده است که این شرکت به دنبال بررسی مسأله است.

به گزارش خبرگزاری کویت، این اقدام در طی تلاش دولت عراق جهت جلوگیری از بهره برداری شورشیان از رسانه های اجتماعی برای گسترش اعتراض ها صورت گرفته است.

ISIL (داعش) یک گروه شبه نظامی است که هم اکنون کنترل برخی مناطق از شمال عراق را در دست گرفته است.

منبع : mashable

 

وبلاگ چييست و وبلاگ نويسي يعني چه؟

وبلاگ يك يا چندين صفحه اينترنتي شخصي يا گروهي است كه در آن شخص يا گروه به نوشتن مطالب متوالي (روزانه يا چند روز در ميان) در موضوعات متنوع و دلخواه مي پردازند.و افكار،عقايد اشعار و يا خاطرات خود را براي مطالعه عموم در آن قرار مي دهند.از آنجاييكه وبلاگ در اينترنت نشر مي يابد مي توان آنرا يك نشريه اينترنتي شخصي هم اطلاق كرد.و حتي گاهي بعضي ها پا را از اين هم فراتر مي گذارند و وبلاگ را يك رسانه اينترنتي مي نامند.وبلاگ و وبلاگ نويسی از پديده هاي نوين در دنياي پر راز و رمز اينترنت است.



ادامه مطلب ...

بعضی از کاربران نیاز دارند که مدام با تمام تنظیماتی که مربوط به ویندوز 7 می شود سروکار داشته باشند. آیا روشی وجود دارد که بتوانیم در یک فولدر تمام تنظیمات ویندوز 7 را بگنجانیم تا دیگر نیازی نداشته باشیم برای باز کردن یک برنامه ، چند مرحله را دنبال کنیم . در ویندوز 7 روشی وجود دارد که به کاربر این امکان را میدهد که به راحتی با ایجاد یک فولدر ، تمام تنظیمات را بدون کپی کردن برنامه در یک پوشه در اختیار داشته باشد و به راحتی از آنها استفاده کند.



ادامه مطلب ...

همان‌طور که می‌دانید ویندوز 8 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌های انتشار یافته توسط مایکروسافت است. این سیستم‌های‌ عامل پس از انتشار با بازخوردهای متفاوتی روبه‌رو شد و شرکت مایکروسافت پس از اعمال تغییراتی در آن، نسخه جدیدتر آن با نام 8.1 را منتشر کرد.



ادامه مطلب ...

شما می توانید از طریق Windows Store در ویندوز ۸ اپلیکیشن های مختلفی را دانلود و نصب کنید. اما امکان استفاده از ویندوز استور برای کاربران ایرانی وجود ندارد.



ادامه مطلب ...
پسورد هاي تصويري يک ويژگي جديد و نوآورانه در ويندوز 8 هستند که شما را قادر مي سازد تا با لمس يا کليک بر روي قسمت هاي خاصي از يک عکس, وارد ويندوز شويد! اين ويژگي رو براي هر عکسي که دوست داشته باشيد, مي تونيد فعال کنيد. شما هم مي توانيد بر روي سه نقطه مشخص از عکس کليک کنيد و هم مي توانيد با کشيدن انگشت يا موس خود بر روي قسمت خاصي از عکس, بجاي تايپ پسورد وارد ويندوز شويد.

 

براي فعال کردن اين ويژگي مراحل زير رير رو انجام مي ديم:

1- بر روي آيکون Control Panel از متروي ويندوز 8 کليک کنيد.

2- در سمت چپ Users را انتخاب کرده و بر روي Create a picture password کليک کنيد.

3- پسورد خود را وارد کرده و OK کنيد. در صفحه بعدي با کليک بر روي Choose picture عکسي را براي اين منظور انتخاب کنيد.

4- با کليک بر روي Use this picture عکس انتخاب شده را تاييد کنيد.

5- موس رو بر روي سه نقطه انتخابي از عکس, بکشيد. يک بار ديگر براي تاييد الگوي قبلي اين کار رو تکرار کنيد!

6- در صورتي که با پغام زير رو به رو شديد, تبريک ميگيم, پسورد تصويري تان با موفقيت تنظيم شده است!

دفعه ي بعد که وارد ويندوز مي شويد, با عکسي که براي پسورد انتخاب کرده بوديد مواجه خواهيد شد. الگوي تنظيم شده خود را بر روي عکس بکشيد تا وارد ويندوز شويد!

با استفاده از اين روش سختي تايپ پسورد رو ديگر نخواهيم ديد!

 

پارتیشن بندی هارد تنها به کمک ویندوز راه کاری بسیار چشمگیر و کاربردی برای پارتیشن بندی هارد  توسط ویندوز است شاید تا به حال با نرم افزار های پارتیشن بندی هارد کارکرده باشید و می دانید که بیشتر این نرم افزار ها را باید خریداری کنید و یا اینکه راه غیر منصفانه کرک  و شکستن قفل نرم افزار را برگزینید.اما ما در این پست از سایت آموزشی پی سی کمک برای شما راه کاری را بیان خواهیم کرد که بتوانید در چند مرحله هارد تان را به بخشهای کوچکتری تقسیم نمایید. اما قبل از هر چیز شاید پرسشی در ذهن تان شکل گرفته باشد که پارتیشن بندی هارد چیست ؟ در واقع به کار تقسیم هارد دیسک به بخشهای کوچکتر پارتیشن بندی هارد دیسک گویند. به گونه ای که بتوان هر بخش را به صورت جدا و بدون تغییر در دیگر پارتیشن ها مدیریت کرد از کارهای مدیریت بر روی هارد دیسک نیز می توان از پاک کردن هارد ، نصب ویندوز بر روی بخشی از هارد و … نام برد. پی با ما همراه باشید برای یادگیری پارتیشن بندی هارد تنها به کمک خود ویندوز.



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: ::  نويسنده : وحید

در این مقاله به آموزشی ساده و کاربردی برای ساخت pdf در Php خواهیم پرداخت. برای این منظور از کتابخانه tcpdf که به جرئت می توان گفت قوی ترین کتابخانه php در این زمینه است بهره خواهیم گرفت. این کتابخانه مانند یک مرورگر قدرتمند تگ های HTML و خصوصیات CSS را رندر می کند و در قالب pdf به خروجی می فرستد.

یکی از رایج ترین فرمت های اسناد متنی در رایانه فرمت pdf می باشد که از مهم ترین ویژگی های این فرمت ثابت ماندن فرمت و قالب آن در تمام دستگاه ها و سیستم عامل ها است. و ویژگی دیگر آن (البته به زبان فارسی) این است که استخراج متن آن به سادگی امکان پذیر نیست. و البته این فرمت برای آرشیو کردن و طبقه بندی مطالب بسیار مفید است.



ادامه مطلب ...

چند نکته مفید برای استفاده بیشتر از سرعت اینترنت هنگام دانلود در این مقاله به شما ارائه می شود.

به گزارش شگفت انگیز، ممکن است شما هنگام دریافت یک فایل از اینترنت متوجه این موضوع شده باشید که از حداکثر سرعت دانلود خود استفاده نمی کنید. حال برای حل این مشکل چند راه حل پیش روی شما قرار دارد.



ادامه مطلب ...
در اين آموزش ياد مي گيريد كه چطور تنظيمات پيش فرض Word را در هنگام كپي كردن تغيير دهيد.

  همان طور که می دانید اضافه کردن تصاویر در این نرم افزار بسیار ساده است و علاوه بر گزینه های موجود در آن برای فراخوانی تصویر در صفحات مورد نظر، شما می توانید با استفاده از عملیات Copy Paste نیز تصاویر موردنظر خود را به صفحات مربوط به این نرم افزار اضافه کنید.



ادامه مطلب ...

شگفت انگیز:کپی کننده پیشفرض فایل های ویندوز هفت خوب است. اما فقط خوب است. کپی کننده پیشفرض ویندوز هفت هنگام کپی کردن فایل های بزرگ سریع نیست و در صورتی که در حین انجام کار خطایی رخ دهد به صورت کامل متوقف خواهد شد. اما نگران نباشید. روش های دیگری برای کپی بهتر، سریع تر و هوشمندانه تر نیز در سیستم عامل ویندوز وجود دارد.۴ روش برای کپی کردن سریع تر فایل ها در ویندوز



ادامه مطلب ...

لپ‌‌تاپ ها هم اکنون به یکی از جدایی ناپذیر ترین وسایل زندگی بشر تبدیل شده‌اند
اما متاسفانه به دلیل نوع طراحی و ساختی که دارند، باز و بسته کردن برخی از قطعات
سخت افزاری‌ آن‌ها کار دشواری است.

کی‌بورد‌های لپ تاپ را می‌توان همانند یک
آهن‌ربا دانست که علاقه وافری به خاک، گرد و غبار دارند و این علاقه زیادی، سبب
کوتاه شدن عمر لپ‌تاپ ها و از طرفی کاهش زیبا جلوه کردن آن‌ می‌شود. در این مفاله
قصد داریم به کمک شما عزیزان شتافته و راهی را برای تمیز و پاکیزه نگاه‌ داشتن
کی‌بوردهای لپ تاپ خدمتتان پیش‌کش نماییم. در ادامه با آی‌تی رسان همراه باشید.



ادامه مطلب ...

 

 
با استفاده از این نرم افزار رایانه خود را مجهز به سیستم عامل اندروید کنید، بازی ها و نرم افزار های اندرویدی را به راحتی هر چه تمام تر در رایانه خود اجرا نمایید.

به گزارش شگفت انگیزدر این گزارش قصد معرفی یک نرم افزار کاربردی و پر طرفدار را داریم. سیستم عامل اندروید محبوب ترین سیستم عامل دنیا است، یکی از دلایل محبوبیت آن وجود نرم افزارها و بازی های گوناگون و کاربردی است. ولی با توجه به قیمت بالای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید نسبت به سایر گوشی ها برخی از مردم توانایی خرید این گوشی ها را ندارد ولی علاقه به استفاده از این نرم افزارها و بازی ها دارند. البته این نرم افزار برای کسانی که گوشی های اندرویدی دارند بسیار مناسب است، زیرا می توانند قبل از انتقال فایل ها به گوشی خود آن ها را در رایانه خود امتحان کنند و در وقت خود صرفه جویی کنند.



ادامه مطلب ...

 

جهت تغيير رمز عبور ايميل ياهو بصورت ذيل عمل كنيد :

1- وارد ايميل باكس خود شويد.

2- در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پيشوند Hi… ديده ميشود. مثلا Hi Mahmood. در گوشه سمت چپ آن يك فلش كوچك وجود دارد. بر روي آن كليك كنيد.

3- از منوي ظاهر شده Account info را انتخاب كنيد.

4- بعد از اين كار از شما درخواست ميشود كه مجدد رمز را وارد كنيد. با زدن صحيح رمز وارد يك صفحه جديد ميشويد.

5- در اين صفحه از قسمت Sign-In and Security گزينه Change your password را كليك كنيد. با انتخاب اين گزينه پنجره جديدي ظاهر ميشود.

6- در داخل اين پنجره ابتدا رمز قبلي سپس رمز جديد را در كادرهاي مربوطه وارد كنيد. و بعد كليد Save را كليك كنيد.

حل مشکلات کامپیوتر شما

 

 

کامپیوترهای خانگی مشکلات بسیار کوچک زیادی دارند که هر کدام آن ها راه حل های ساده مخصوص خودشان را دارند . بسیاری از مشکلات کامپیوترها را می توان خیلی ساده و با چک کردن چند سیم و یا قطعه کوچک حل کرد و این درحالی است که برخی از افراد برای کارهای کوچک نیز به متخصین مراجعه می کنند که این کار واقعا نیاز نیست



ادامه مطلب ...

1- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: اول آدرس ایمیل هرگز www نمی گذارند.

 

2- اینترنت اون علامت e آبی رنگ نیست: اون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.



ادامه مطلب ...

 

هنگ کردن سیستم حتی پس از ارتقا سخت افزار ها یکی از دغدغه های اصلی کاربران می باشد،اضافه بر این مشکل، بعضی اوقات کندی سیستم ها باعث آزار کاربران می شود.

در این ترفند قصد داریم با یک راه حل ساده و رایگان و بدون هزینه ی اضافی این مشکل سیستم های رایانه ای را حل کنیم.برای رفع این دغدغه ی مهم کافیست سرع پردازشگر یا همان CPU خود را افزایش دهید.برای شروع باید ایبدا سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.بسته به نوع برد اصلی (MotherBoard) با یکی از کلید های F2 یا Delete می توانید وارد قسمت Bios سیستم شوید.از طریق فهرست Bios باید وارد تنظیمات پردازشگر شوید.در این قسمت شما گزینه ی Cpu Ratio را مشاهده می کنید.با تغییر مقدار این گزینه سرعت استفاده از پردازشگر سیستم شما افزایش می یابد و باعث رفه مشکل کندی و هنگ کردن سیستم شما می شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که افزایش بیش از اندازه این مقدار می تواند به سیستم شما آسیب برساند،سعی کنید عدد پیش فرض را بیش از دو برابر زیاد نکنید،چراکه باعث گرم شدن بیش از حد پردازشگر شده وبه آن آسیب می زند.

در حالیکه مایکروسافت تمام توان خود را به کار گرفته تا سیستم عامل جدید خود را با پلتفرم ARM سازگار کند، اینتل هم بی کار ننشسته و به عنوان پرچم دار دنیای پردازنده های x86 به سمت تولید پردازنده های کم مصرف حرکت کرده است. حرکت اینتل از تولید تراشه های کم مصرف برای نِت بوک ها شروع شد و حالا به جایی رسیده که تراشه های کم مصرف خانواده ی کلاورتریل (CloverTrail) اتم را طراحی و تولید کرده است. کلاورتریل ها بر خلاف پردازنده های قدرتمند و پر مصرف خانواده ی Core، مثل Core i5 که در تبلت سرفیس پرو به کار گرفته شده، بسیار کم مصرف بوده و در نتیجه نیازی به فن برای خنک کاری ندارند. اینتل مدعی شده که این تراشه ها می توانند یک تبلت ویندوز 8 را تا 10 ساعت با شارژ باتری روشن نگه دارند. اما چه نتیجه ای از حرکات جدید اینتل می توان گرفت؟



ادامه مطلب ...

 

همان طور که می دانید به وسیله نرم افزار Microsoft Word امکان ایجاد جداول حرفه ای وجود دارد. اما در صورتی که یک متن در اختیار داشته باشید و قصد تبدیل آن به جدول بدون صرف وقت زیاد را داشته باشید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به نحوه تبدیل مستقیم متن به جدول و همچنین تبدیل جدول به متن خواهیم پرداخت.

 

 

در صورتی که چند خط متن در اختیار داشته و قصد تبدیل این خطوط به یک جدول با ستون ها و ردیف های منظم را داشته باشید:

ابتدا متن مورد نظر را به حالت انتخاب دربیاورید.

سپس به تب Insert رفته و بر روی Table کلیک کنید.

اکنون از منوی باز شده گزینه Convert Text to Table را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده امکان تعیین تعداد ستون ها و سطرها را در اختیار دارید. همچنین در قسمت Separate text at نیز می توانید تعیین کنید کاراکترهای موجود در متن بر چه اساسی از یکدیگر جدا شده و تبدیل به جدول شوند.

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تبدیل انجام شود.

 

برای تبدیل جدول به متن نیز کافی است:

ابتدا جدول مورد نظر را انتخاب نمایید.

سپس به تب Layout بروید.

اکنون بر روی Convert to Text کلیک نمایید.

در پنجره باز شده نحوه تبدیل جدول به متن را انتخاب نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

 

در مرورگر فایرفاکس برای ذخیره ی یک صفحه ی وب می توان کلیدهای Ctrl+S را فشار داد و کل صفحه را در قالب های مختلف ذخیره کرد. اما در صورتی که بخواهید تنها یک تکه از متن موجود در صفحه را در یک فایل متنی ذخیره کنید چه خواهید کرد؟ آیا Notepad را اجرا کرده، متن را Copy نموده و درون آن Paste کرده و در نهایت آن را ذخیره می کنید؟ این کار شدنی اما وقت گیر است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی آسان برای ذخیره ی مستقیم متن انتخاب شده در مرورگر فایرفاکس در قالب یک فایل TXT بپردازیم.

 

بدین منظور:

نیازمند یک افزونه به نام Save Text To File هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/save-text-to-file

سپس بر روی دکمه ی Add to Firefox کلیک کنید.

با نمایش پنجره ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.

افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.

نیاز است که یک بار مرورگر را بسته و مجدد باز کنید.

اکنون کافی است به وسیله ی ماوس یک تکه از متن موجود در صفحات وب را به حالت انتخاب دربیاورید.

سپس راست کلیک کرده و بر روی گزینه ی Save Text to File کلیک کنید.

پنجره ای باز می شود که شامل گزینه های مختلف برای ذخیره فایل است.

در قسمت Saved file name می توانید نام فایل ذخیره شده را درج نمایید.

با کلیک بر روی Change directory نیز می توانید محل ذخیره ی فایل متنی را انتخاب کنید.

همچنین با انتخاب دیگر گزینه ها می توانید امکان درج تاریخ و ساعت کنونی به نام فایل را فراهم کنید.

در نهایت بر روی دکمه ی Save کلیک کنید تا فایل متنی در محل مورد نظر ذخیره شود.

 

اگر شما مجبورید ساعاتی متوالی را پشت کامپیوتر بنشینید و زمان بسیاری را صرف تایپ کردن نمایید نرم افزار Comfort Typing برای شما مناسب می باشد.

نرم افزار Comfort Typing ابزاری قدرتمند که برای شما تایپی سریع و بسیار دلپذیر را فراهم می آورد. هنگامی که شما بخواهید در کیبورد کلمه ای را تایپ کنید آن کلمه از قبل تعریف شده است و این کار را برای شما آسان می کند. این نرم افزار دارای قسمت Comfort Keys که شامل On-Screen Keyboard و Comfort Clipboard نیز می باشد.

برای دانلود کلیک کنید

قبل از اینكه بتوانید از نرم‌افزار ICQ استفاده كنید باید این نرم‌افزار را از اینترنت download كرده و بر روی رایانة خود نصب كنید. شركتی كه ICQ را طراحی نموده هم اینك توسط شركت America Online خریداری شده است. نرم افزار ICQ نرم‌افزاری رایگان بوده و در چند سایت download محبوب در اینترنت نظیر Download.com قابل دریافت است. در این كار عملی یاد می‌گیرید كه چگونه این نرم‌افزار را از اینترنت download كنید.



ادامه مطلب ...

 

گفتگو (Chat)از طریق نرم‌افزار ICQ

سریع‌ترین راه برقراری ارتباط با دیگران از طریق اینترنت گفتگو است. گفتگو (Chat) می‌تواند بین دو نفر یا بیشتر صورت پذیرد كه این نوع برقراری ارتباط به صورت زنده انجام می‌گیرد.

ده‌ها روش برای گفتگو كردن در اینترنت وجود دارد. بعضی از صفحات وب امكانات گفتگو دارند. نرم افزارهایی هم وجود دارند كه امكان گفتگوی اینترنتی به كاربران می‌دهند كه AOL، Windows Messenger، Yahoo Messenger و ICQ از این نوع نرم‌افزارها هستند.

ارسال و دریافت پیغام‌های فوری نوعی گفتگوست كه بین دو یا چند كاربر كه همگی آنها از یك نوع نرم‌افزار استفاده می‌كنند، می‌تواند به وجود آید. در این نوع گفتگو یك سِرور به شما اطلاع می‌دهد كه چه زمانی افراد دیگری كه از این نرم افزار استفاده می‌كنند، Online یا Offline می‌شوند. شما می‌توانید پیغام‌های خصوصی ارسال كنید كه فوراً روی صفحة نمایش رایانه افراد دیگر به نمایش در می‌آیند.

یكی از معروف‌ترین نرم افزارهایی كه ارسال و دریافت پیغام‌های فوری را ممكن می‌سازد ICQ می‌باشد. نام ICQ از عبارت “من در جستجوی تو هستم” گرفته شده است. تا كنون بیش از 40 میلیون نفر نرم‌افزار ICQ را به صورت رایگان از اینترنت download كرده‌اند و استقبال آنها موجب شده ICQ تبدیل به یكی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای دریافت و ارسال پیغام‌های فوری در اینترنت شود.

 

 
 

Warning: error_log() has been disabled for security reasons in /home2/behtari1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1033
نام کتاب: ترفندهای ویندوز
ناشر: فارسی کتاب
نویسنده: مسعودی
زبان: فارسی قالب: Pdf صفحات: ۲۱ حجم: ۴۰۰ Kb
توضیح مختصر: از جمله دستورات در run و ترفند های رجیستری و …

 



حجم : 400 کیلوبایت

 

 

 
فرض کنید چندین فایل متنی در اختیار دارید و قصد دارید متون این فایل‌ها در یک فایل Word وارد کنید. یا به عبارت دیگر چند فایل متنی را با هم ادغام کنید. این کار به وسیله‌ی یک قابلیت کاربردی در Microsoft Word امکان‌پذیر است. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا (ترفندستان) فایلی که قصد دارید متون دیگر فایل‌ها در آن وارد شوند را در محیط Word فراخوانی نمایید.
اکنون در تب Insert بر روی فلش کنار Object کلیک نموده و Text from File را انتخاب کنید.
اکنون فایل متنی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Insert کلیک کنید.
خواهید دید که محتویات این فایل متنی وارد فایل کنونی شما در Word خواهد شد.

همچنین اگر دوست دارید به جای اینکه متن مستقیماً وارد فایل شود، در قالب یک آیکن قرار بگیرید و پس از دوبار کلیک بر روی آیکن، فایل دیگر فراخوانی شود، می‌توانید بدین صورت عمل کنید:
در تب Insert بر روی Object کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده به تب Create from File بروید.
سپس روی دکمه‌ی Browse کلیک نموده و پس از انتخاب فایل متنی مورد نظر بر روی Open کلیک کنید.
اکنون تیک گزینه‌ی Display as icon را فعال کرده و روی OK کلیک کنید.
خواهید دید که آیکن این فایل درج شده است و پس از دوبار کلیک بر روی آن، فایل باز خواهد شد.

مسنجر یاد شده بیش از ۶۰ میلیون مشترک دارد و یکی از قابلیت‌های جدید آن موسوم به BBM voice به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق شبکه‌های وای – فای تماس‌های رایگان صوتی با دیگر کاربران برقرار کنند.



ادامه مطلب ...


کامپیوترها برای سهولت و سرعت بخشیدن به زندگی انسان‌ها بوجود آمده‌اند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر مشکلات بزرگی برای این وسایل آرامش‌ساز بوجود می‌آیند که فلسفه وجودیشان کاملاً زیر سوال می‌رود. وقتی کامپیوتر کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که روی آن آنتی ویروس نصب کنید یا رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما شما دقیقاً از دلیل این کندی خبر ندارید. مطالبی که در زیر می‌آید هم تصورات و فرضیه‌های غلط عامه کاربران در مورد علت عملکرد کند کامپیوتر را بازگو می‌کند و هم راه حل‌هایی برای بهبود و رفع این مشکل ارائه می‌کند. شما را به مطالعه این موارد دعوت می‌کنیم.



ادامه مطلب ...

 

 
در ویندوز ۸ با فشار دادن کلید‌های ترکیبی Win+X به منوی از میانبرهای کاربردی و تنظیمات و ابزارهای مهمی همچون Command Prompt, Device Manage و غیره دسترسی پیدا می‌کنید. اما متاسفانه خود سیستم‌عامل ویندوز ابزاری برای سفارشی کردن این منوها و تغییر آیتم‌های موجود در آن ندارد. ما در این مقاله به معرفی یک نرم‌افزار مجانی برای سفارشی کردن این منو می‌پردازیم،‌ پس در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
این نرم‌افزار ساده و سبک به شما اجازه می‌دهد تا میانبر هر ابزار یا نرم‌افزاری که تمایل دارید را به منو Win + X اضافه کنید‌ یا عنوان نرم‌افزارهای فعلی لیست شده در این منو را تغییر دهید.


علاوه بر این به کمک این نرم‌افزار می‌توانید چندین آیتم را در یک گروه قرار دهید یا ترتیب عناوین لیست شده را تغییر دهید.

برنامه Editor Win+X به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین میانبرهای ویندوز ۸ که پیش‌تر در زومیت خواندید را به لیست منوی Win+X اضافه کنید.

 



منبع خبر : زوميت - http://www.zoomit.ir/howto/computer/item/3562

دکمه Esc کیبورد شما این پیغام را به رایانه می‌فرستد: هی تو، به حرف من گوش کن!



ادامه مطلب ...

شاید شما نیز با مشکل فرمت کردن فلش مموری روبرو شده باشید که به خاطر آلوده شدن به ویروس drives.The مانع از حذف/کپی/و فرمت فلش میگردد که با پیغام”Write Protect”‌ شما را از فرمت کردن فلش مموری بازی میدارد.



ادامه مطلب ...

گرچه بسیاری از افراد می دانند رطوبت، دشمن مدارهای الكترونیكی است و سعی می كنند در صورت امكان دستگاه های الكترونیك را از آن دور نگه دارند، ممكن است به هر دلیل این دستگاه ها كه وجودشان دیگر جزئی از زندگی انسان شده باز هم در معرض آسیب ناشی از رطوبت قرار بگیرد. عرق بدن، رطوبت هوا، نوشیدن در كنار این دستگاه ها، غفلت ها و... مسبب چنین آسیب هایی خواهد شد.



ادامه مطلب ...

گویا آی تی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری نیاز به ابزار های مفید و قابل حمل برای انجام امور مختلف بیش از پیش احساس می شود ، ابزاری که در مقابل نمونه های پیشین خود برتری های بیش تری داشته باشد و حرف اول را بین آن ها بزند! نمونه ی این ابزار ، رایانه های لوحی (تبلت ها) هستند که از ابتدای ورود به بازار با استقبال چشم گیری از سوی کاربران مواجه شدند و هر لحظه هم به محبوبیت آن ها بین کاربران افزوده میشود ، کمی قبل تر از ورود تبلت ها به بازار لپ تاپ ها حرف اول را می زدند و همه ی ما شاید در محل کار یا اتاقمان یکی از آن ها را داشته باشیم و بیش تر کارهایمان را با آن انجام دهیم . اما سوال اینجاست آیا میتوان گفت که دیگر دوره ی کارکردن با لپ تاپ ها گذشته است و باید به تبلت ها پرداخت و آن ها را برای انجام کارهایمان برگزینیم؟



ادامه مطلب ...

 

معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند. باید گفت نکاتی وجود دارد که می تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.

وقتی رایانه تان روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کنيد، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم عامل ویندوز شود. همچنین باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشيد و سعی کنيد حداقل هر هفته آنتی ویروس خود را به روز کنيد.

از قراردادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل هایی که آگاهی کامل از محتوا و هدف آن نداريد، خودداری کنید. درایوهای C و D در اغلب رایانه ها حاوی برنامه های اصلی سیستم اند و پاک کردن پوشه یا فایل های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.

برنامه هایی که کاربردشان را نمی دانيد، نصب نکنید. نصب بی مورد برنامه ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.

در صورتی که نرم افزار ضدویروس از نصب برنامه ای جلوگیری کرد، نباید سعی کنيد با بستن ضدویروس برنامه را نصب کنيد و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد.

درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کنيد، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم های الکترونیکی وارد می کند.

 

منبع : سيمرغ


توصیه می شود برای پاک کردن سطح دیسک سی دی یا دی وی دی از پاک کننده های استاندارد در بازار استفاده شود.

نکته مهم هنگام تمیز کردن دیسک روش پاک کردن است که توصیه می شود مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید.

تمیز کردن از داخل شعاع دیسک به سمت بیرون باید انجام گیرد در غیر این صورت به سی دی یا دی وی دی آسیب می رسد.

آموزش پاک کردن سی‌دی و دی‌وی‌دی + عکس

پاک کردن دیسک با آب کار نا صحیحی نیست و در منبعی ذکر نشده که پاک کردن با آب خطاست، منتها باید قبل از قرار دادن دیسک در درایو به طور کامل خشک شده باشد.

همچنین استافده از پارچه کتان نرم که خش ایجاد نمی کند نیز توصیه شده است. اما هر نوع دستمال زبر که ممکن است ایجاد خش روی دیسک کند، توصیه نمی شود.

 

منبع : سيمرغ

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 239
بازدید کل : 4406
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1