کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

 

آیا تابه حال بااین مشکل مواجه بوده اید که برای نصب کابل جای کافی نداشته باشید؟ دیگر این مسأله مشکل به حساب نمی آید!

اگر تجربه این را داشته اید که برای اتصال دستگاهی به لپ تاپ ، به اندازه کافی پورت خالی نداشته و سردرگم بوده اید که دستگاههای دیگر را کجا متصل کنید، دیگر نگران نباشید. بهتره از Jiang Gonglue که این ایده متفکرانه به ذهنش رسیده است متشکر باشید.

راهکاری جالب برای اتصال چندین کابل USB به لپ تاپ + عکس

او کابل USBطراحی کرده است که این کابل نیز به نوبه خود پورتUSB می باشد و بدین ترتیب شما می توانید به تعداد نامتناهی کابل USBرا بهم اتصال دهید. این ایده می تواند کارائی بسزائی داشته باشد.

اهل کار کردن با کامپیوتر هستید؟

کامپیوتر شخصی دارید یا از یک کامپیوتر عمومی در محل کار استفاده می کنید؟



ادامه مطلب ...

تا حالا شده که بخواهيد چند فايل يا فولدر يا .... با حجم بسيار بالا را حذف کنيد ؟ يعني در سطل آشغال بريزيد يا بعد از اينکه ريختيد حذف کامل کنيد ؟ حقيقتا مدت زيادي طول ميکشد. به هر صورت وقت براي همه مهم است ! وقتي کليد Shift را در هنگام حذف نگه داريد ( همان Shift+Delete ) سطل آشغال شما ناديده گرفته ميشود و فايل حجيم شما با سرعت بيشتري حذف ميشود ( بدون اينكه به سطل آشغال برود ) ، ولي اين کار هم يک مقدار سخت است. منظورم نگه داشتن متمادي و به تعداد زياد SHIFT است ! يك ترفند رجيستري وجود دارد که ميشود کلا با اجراي آن سطل آشغال را ناديده گرفت و به راحتي تمام فايلهارا حذف كامل كرد. البته اين بستگي به نظر شما دارد. عموما کاربران پيشرفته فايلي را به اشتباه پاک نميکنند که بخواهند نگران آن باشند. در صورتي که از خود مطمئن هستيد اين مرحله را انجام دهيد. با تايپ فرمان regedit در پنجره کوچک run در منوي start برنامه رجيستري اديتور را باز کنيد ومسير زير را پيدا كنيد : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Explorer\BitBucket اگر درست عمل کرده باشيد كليد NukeOnDelete را در پنجره بزرگ سمت راست خواهيد ديد. كليد NukeOnDelete استفاده از سطل آشغال را کنترل ميکند ! روي آن دوبار کليک کنيد و سپس در قسمت Value Data عدد ? را پاک و به جايش? را بگذاريد ( در حالت Hexadecimal ). سپس روي ok کليک کنيد و برنامه را ببنديد. از اين به بعد حذف فايلهاي حجيم بسيار سريعتر از پيش خواهد شد. البته تا قبل از اينکه آنرا دوباره تغيير ندهيد !

ممکن است در ويندوز شما هنگام تايپ اعداد ، حتي زماني که زبان ويندوز بر روي فارسي قرار گرفته باشد هم اعداد به صورت انگليسي تايپ شوند. قصد داريم ترفندي را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن ميتوانيد اعداد ويندوز شما فارسي تايپ شوند!
براي اين کار:

1- به کنترل پنل برويد.

2- بر روي Regional and Language options دوبار کليک کنيد.

3- در برگه Regional Options زبان فارسي را انتخاب کنيد و سپس کليد Customize را بزنيد.

4- در آنجا در صفحه Numbers در قسمت Standard Digits اعداد فارسي را انتخاب کنيد.
 

روش‌های نگهداری از  لپ‌تاپ

از آنجا که لپ تاپ ها کوچک، قابل حمل و ظريف هستند باید در مورد نگهداري و تميز كردن آن ها به نكاتي توجه داشته باشید تا سلامتشان حفظ شود. به طور مثال صفحه کلید قسمتی از لپ تاپ است که بیشتر از بقیه قسمت ها در معرض کثیف شدن قرار مي گيرد و خوب است از روکش های پلاستیکی برای محافظت از آن استفاده کرد. به همین ترتیب در ادامه چند نکته کوتاه اما کلیدی برای نگهداری از لپ تاپ را برایتان مطرح کرده ایم.



ادامه مطلب ...

یک لپ تاپ برای صاحبش کاربردهای متفاوتی دارد، می تواند یک مرکز سرگرمی و بازی باشد، درگاهی برای دسترسی به وب و اینترنت و یا ابزاری برای انجام کارها و پروژه های مختلف در داخل و خارج از خانه. از اینها که بگذریم لپ تاپ ها انصافاً یک سخت افزار گران قیمت محسوب می شوند و هیچکس دوست ندارد این سخت افزار گرانقیمت را از او به سرقت ببرند. ‏



ادامه مطلب ...

علوم کامپیوتر

مقدمه

علوم كامپیوتر یکی از کلاسیک ترین رشته ها در گروه رشته های کامپیوتر است که بر مبانی و اصول کامپیوتر تاکید بسیار دارد. علوم‌ كامپیوتر پل‌ ارتباطی‌ دانش‌ كامپیوتر و ریاضی‌ است‌ و مهمترین‌ هدف‌ آن‌ دست‌یابی‌ به‌ بهترین‌ الگوریتم‌های‌ موجود (روش‌های‌ حل‌ مسأله‌) در كمترین‌ زمان‌ و با كمترین‌ خطا و بیشترین‌ دقت‌ است.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 264
بازدید کل : 4431
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1