کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

گرچه بسیاری از افراد می دانند رطوبت، دشمن مدارهای الكترونیكی است و سعی می كنند در صورت امكان دستگاه های الكترونیك را از آن دور نگه دارند، ممكن است به هر دلیل این دستگاه ها كه وجودشان دیگر جزئی از زندگی انسان شده باز هم در معرض آسیب ناشی از رطوبت قرار بگیرد. عرق بدن، رطوبت هوا، نوشیدن در كنار این دستگاه ها، غفلت ها و... مسبب چنین آسیب هایی خواهد شد.



ادامه مطلب ...

گویا آی تی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری نیاز به ابزار های مفید و قابل حمل برای انجام امور مختلف بیش از پیش احساس می شود ، ابزاری که در مقابل نمونه های پیشین خود برتری های بیش تری داشته باشد و حرف اول را بین آن ها بزند! نمونه ی این ابزار ، رایانه های لوحی (تبلت ها) هستند که از ابتدای ورود به بازار با استقبال چشم گیری از سوی کاربران مواجه شدند و هر لحظه هم به محبوبیت آن ها بین کاربران افزوده میشود ، کمی قبل تر از ورود تبلت ها به بازار لپ تاپ ها حرف اول را می زدند و همه ی ما شاید در محل کار یا اتاقمان یکی از آن ها را داشته باشیم و بیش تر کارهایمان را با آن انجام دهیم . اما سوال اینجاست آیا میتوان گفت که دیگر دوره ی کارکردن با لپ تاپ ها گذشته است و باید به تبلت ها پرداخت و آن ها را برای انجام کارهایمان برگزینیم؟



ادامه مطلب ...

 

معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند. باید گفت نکاتی وجود دارد که می تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.

وقتی رایانه تان روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کنيد، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم عامل ویندوز شود. همچنین باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشيد و سعی کنيد حداقل هر هفته آنتی ویروس خود را به روز کنيد.

از قراردادن بلندگوهای رایانه در کنار مانیتور خودداری کنید، چرا که خاصیت مغناطیسی بلندگوها ممکن است در عملکرد مانیتور اختلال ایجاد کند و نکته حائز اهمیت دیگر این است که از پاک کردن فایل هایی که آگاهی کامل از محتوا و هدف آن نداريد، خودداری کنید. درایوهای C و D در اغلب رایانه ها حاوی برنامه های اصلی سیستم اند و پاک کردن پوشه یا فایل های ناشناس از آنها، ممکن است موجب آسیب به ویندوز شود.

برنامه هایی که کاربردشان را نمی دانيد، نصب نکنید. نصب بی مورد برنامه ها موجب کند شدن سرعت سیستم و حتی ممکن است موجب خرابی ویندوز شود.

در صورتی که نرم افزار ضدویروس از نصب برنامه ای جلوگیری کرد، نباید سعی کنيد با بستن ضدویروس برنامه را نصب کنيد و بدیهی است که ممکن است در اینگونه موارد برنامه مورد نظر ویروسی باشد.

درصورتی که ولتاژ برق ضعیف است یا نوسان دارد، باید حتماً از یک محافظ رایانه مناسب استفاده کنيد، چراکه نوسانات ولتاژ برق بیشترین صدمه را به سیستم های الکترونیکی وارد می کند.

 

منبع : سيمرغ


توصیه می شود برای پاک کردن سطح دیسک سی دی یا دی وی دی از پاک کننده های استاندارد در بازار استفاده شود.

نکته مهم هنگام تمیز کردن دیسک روش پاک کردن است که توصیه می شود مطابق عکس زیر این کار را انجام دهید.

تمیز کردن از داخل شعاع دیسک به سمت بیرون باید انجام گیرد در غیر این صورت به سی دی یا دی وی دی آسیب می رسد.

آموزش پاک کردن سی‌دی و دی‌وی‌دی + عکس

پاک کردن دیسک با آب کار نا صحیحی نیست و در منبعی ذکر نشده که پاک کردن با آب خطاست، منتها باید قبل از قرار دادن دیسک در درایو به طور کامل خشک شده باشد.

همچنین استافده از پارچه کتان نرم که خش ایجاد نمی کند نیز توصیه شده است. اما هر نوع دستمال زبر که ممکن است ایجاد خش روی دیسک کند، توصیه نمی شود.

 

منبع : سيمرغ

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 248
بازدید کل : 4415
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1