کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

علوم کامپیوتر

مقدمه

علوم كامپیوتر یکی از کلاسیک ترین رشته ها در گروه رشته های کامپیوتر است که بر مبانی و اصول کامپیوتر تاکید بسیار دارد. علوم‌ كامپیوتر پل‌ ارتباطی‌ دانش‌ كامپیوتر و ریاضی‌ است‌ و مهمترین‌ هدف‌ آن‌ دست‌یابی‌ به‌ بهترین‌ الگوریتم‌های‌ موجود (روش‌های‌ حل‌ مسأله‌) در كمترین‌ زمان‌ و با كمترین‌ خطا و بیشترین‌ دقت‌ است.

به‌ عبارت‌ دیگر هدف‌ این‌ رشته‌ تربیت‌ گروهی‌ متخصص‌ كامپیوتر است‌ كه‌ با دید ریاضی‌تر و منطقی‌تر به‌ حل‌ مسائل‌ مطرح‌ شده‌ در علوم‌ كامپیوتر یا ریاضی‌ بپردازند.



ادامه مطلب ...

برای تمیز كردن لپ‌تاپ راه‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین روش آن است كه اول به دفترچه راهنمای كامپیوتر خود مراجعه كنید و ببینید در آنجا چه دستورالعملی برای تمیز كردن لپ‌تاپ شما داده است.



ادامه مطلب ...

 Google

صفحات وب در شبكة جهانی وب با سرعتی زیاد می‌شود كه هر چقدر هم طراحان صفحات وب چیره‌دست باشند، باز هم نمی‌توانند یك Web Directory كامل بسازند. برای انجام جستجوهای دقیق‌تر Search engine ها استفاده می‌شوند.

Hot Bot، Altavista و Google چند نمونه از Search engineهایی هستند كه در دنیا زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.



ادامه مطلب ...

این مقاله سعی دارد تا با اشاره به موارد مختلفی که می¬تواند در جستجو و بازیابی اطلاعات سرعت و دقت و جامعیت و مانعیت جستجو را بالاببرد موجب افزایش مهارت کاربران اینترنت فارسی بشود.



ادامه مطلب ...

 

وب در سال‌های پایانی دهه گذشته فعالیت‌های زیادی به‌خود دید. توسعه‌دهندگان کارهایی را که می‌توانستند انجام دهند بهبود دادند، افراد زمان بیشتری را در وب گذراندند و سازندگان مرورگرها درگیر رقابتی شدید شدند. بنابراین تلاش شده است در این مقاله اتفاقاتی را که پیش‌بینی می‌شود سال آینده رخ دهند، مورد بررسی قرار دهیم.



ادامه مطلب ...

 

از آغاز دهه 1980 میلادی، کارایی کامپیوترها با بهبود و افزایش قدرت مدارات مجتمع که در پیاده سازی ریز پردازنده ها، تراشه های حافظه و سایر اجزای کامپیوتر استفاده می شدند، افزایش یافت. با گذشت زمان، مدارات مجتمع از نظر تراکم (یعنی میزان ترانزیستورها و سیم هایی که می توانند بر روی سطح ثابتی از تراشه ی سیلیکون قرار داده شوند)، سرعت (گیت های منطقی پایه و دستگاه های حافظه با چه سرعتی کار می کنند) و مساحت ( اندازه ی فیزیکی بزرگترین مدار مجتمعی که می تواند ساخته شود) بهبود یافته اند.




ادامه مطلب ...

ساخت اولین ابررایانه ها به دهه 1950 باز می گردد و شرکت بزرگ IBM پیش تاز ساخت آن شد، سپس در دهه 1960 سیمور کری نوع عمده آن را زیر نظر مؤسسه اطلاعات کنترل (CDC) طراحی کرد.




ادامه مطلب ...

برای رسیدن اطلاعات از فرستنده به گیرنده، باید بر روی اطلاعات پردازش صورت بگیرد. این پردازش به محیط انتقال و نوع رسانه‌های فرستنده و گیرنده بستگی دارد.



ادامه مطلب ...

برای کاربران لپتاپ جلوگیری از اتفاقاتی مانند برگشتن ظرف آب، چای یا سایر مایعات روی لپتاپ تقریبا سخت است، زیرا لپتاپها به دلیل خاصیت حمل و نقل آسانی که دارند بیشتر در معرض این اتفاق یا آسیبهای محیطی قرار می گیرند.



ادامه مطلب ...

 

برطبق تحقیقاتی جدید بر روی پس‌مانده‌های شیمیایی یافت‌شده در گرد و خاك نشسته بر روی كامپیوترها و دیگر لوازم الكترونیكی، كامپیوتری كه برای مطالعه این متن از آن استفاده می‌كنید ممكن است ضررهای طولانی مددتی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد!



ادامه مطلب ...

اگر متوجه شده اید كه هركاری میكنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت كنید، این مطلب را حتما بخوانید.

 



ادامه مطلب ...
اسپم ها

 

پرسش: چطور جلوی یک سری ایمیل های تبلیغاتی را که هر روز ارسال می شود را بگیرم؟ آیا می شود یک سری ایمیل با یک موضوع (subject) مشخص را در یاهو فیلتر کرد؟ همچنین آیا می شود وقتی که وارد inbox در یاهو می شوم مثلا 100 صفحه ایمیل وجود دارد هر صفحه ای را که خواستیم بتوانیم لیست ایمیلهای آن را مشاهده کنیم؟

 



ادامه مطلب ...
اگر چه طی روزهای گذشته اخباری در مورد کاهش نرخدلار منتشر شده است، اما انتشار این خبر نتایجی در خور انتظار خریداران کالاهایکامپیوتری در بر نداشته است و کاهش نرخ ارز وضعیت بازار را بسیار پیچیده‌تر از قبلکرده است.


ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 255
بازدید کل : 4422
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1