ركود كامل در بازار كامپيوتر!
 
کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

 

 
 
 
 
اگر این روزها سری به مراکز خرید و فروش کامپیوتربزنید به خوبی شاهد تغییرات محسوسی در بازار خواهید بود و متوجه مي‌شوید که بازارکامپیوتری که تا پیش از این فعالان بازار تلاش مي‌کردند به هر طریق ممکن آن را زندهو سر پا نگه دارند اینک در تعطیلی به سر مي‌برد و بسیاری از واحدهای فروشگاهی تعطیلهستند یا اینکه ظاهرا به فعالیت ادامه مي‌دهند.ولی از خرید و فروش در بازار خبرینیست.
علی عظیمی یکی از فعالان بازار در پاساژ پایتخت دراین باره مي‌گوید: طی چهار تا پنج ماه گذشته ما کالاها را با دلار گران خریداریکرده‌ایم و حالا اصلا نباید انتظار داشت که ما کالاهایمان را به قیمت روز دلار بهفروش برسانیم. محسن بهنامی یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که درشرایط فعلی بازار در تعطیلی اجباری به سر مي‌برد گفت، هیچ فروشنده‌اي تمایلی بهفروش رساندن کالاهایش ندارد.چرا که وقتی کالایی را با دلار 1800 یا 1900 تومانخریداری کرده‌ایم، نمی‌توانیم آن را حالا با قیمت دلار 1600 تا 1700 تومان به فروشبرسانیم.
وی افزود: اعلام شده است که واردکنندگان کالا برایواردات کالاهای خود با دلار 1226 باید ثبت سفارش کنند که این موضوع یعنی رشدقیمت‌ها. چرا که سابق بر این ما با دلار دولتی 1070 یا نهایتا 1100 تومان ثبت سفارشمی‌کردیم و کالا را وارد می‌کردیم. حالا با این اقدام و افزایش قیمت دلار دولتیقیمت‌ها در بازار افزایش مي‌یابد.
یکی دیگر از فعالان بازار هم در تایید گفته‌های اینفعال بازار گفت: افرادی که با دلار دولتی کالا وارد مي‌کنند، با موضوعاتی نظیرپرداخت مالیات و مشکلات دیگر مواجه مي‌شوند. به همین دلیل اکثر فعالان بازار ترجیحمي‌دهند برای واردات درگیر این مشکلات نشوند و با دلار آزاد برای واردات اقدامکنند.
مسعودیان، یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان اینمطلب که در حال حاضر تعداد اندکی از واردکنندگان برای واردات از ارز دولتی استفادهمي‌کنند گفت: به نظر مي‌رسد بازار کامپیوتر طی روزهای آینده روزهای سختی را پیش رودارد و بازار با کاهش موجودی مواجه خواهد شد.
چون محال است واردکننده‌اي که کالا را با دلار 1800یا حتی 2000 تومان وارد کرده است حالا کالا را نرخ دلار 1200 تومان به فروش برساند. پس در این صورت فعالان بازار کالاهای خود را به بازار عرضه نمی‌کنند.
این در حالی است که جوانبخت، یکی دیگر از فعالانبازار کامپیوتر مي‌گوید: فعالان بازار ناچارند کالاها را با قیمت روز دلار به فروشبرسانند.
چرا که عدم عرضه کالا به بازار باعث مي‌شود سرمایهآنها به خطر افتاده و از بین برود. مخصوصا در مورد کالایی مانند لپ‌تاپ که هر ازچند گاهی شاهد عرضه نمونه‌های جدیدتری به بازار هستیم.
جالب اینجاست که فعالان بازار در برابرکاهش قیمت‌هابه دلیل کاهش نرخ ارز مقاومت مي‌کنند و این درحالی است که در مقابل افزایش قیمت‌هادر زمانی که نرخ دلار روز به روز افزایش مي‌یافت هیچ واکنشی نشان نداده و مطابق بانوسانات نرخ ارز قیمت‌ها را افزیش مي‌داند.
حالا با کاهش نرخ ارز به هیچ وجه زیر بار کاهشقیمت‌ها نمی‌روند.
فعالان بازار می‌گویند، طی مدت اخیر به دلیلنوسانات نرخ ارز و کاهش تقاضا در بازار به اندازه کافی متضرر شده‌اند و حالا ترجیحمي‌دهند کالاهایشان به فروش نرود تا اینکه با ضرر بیشتری به فروش برسند. به گفتهآنها پیش‌بینی مي‌شود در روزهای پایانی بهمن‌ماه و همچنین ماه اسفند بازار تا حدودیرونق گیرد.
چرا كه تجربه سال‌هاي قبل نشان داده است كه بازاركامپيوتر و هداياي ديجيتالي از نيمه دوم بهمن ماه تا پايان سال گرم و پر رونقاست.
به گفته فعالان بازار انواع لپ تاپ هاي ضارزان‌قيمتو تجهيزات ديجيتالي ارزان قيمت در اين ايام فروش خوبي خواهند داشت.
روزنامه دنیای اقتصاد
 
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
·          
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 139
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 144
بازدید ماه : 492
بازدید کل : 4659
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1