کامپیوتر-دبیرستان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی
آخرین اطلاعات مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات
 

 

جهت تغيير رمز عبور ايميل ياهو بصورت ذيل عمل كنيد :

1- وارد ايميل باكس خود شويد.

2- در گوشه سمت چپ بالا اسم شما با پيشوند Hi… ديده ميشود. مثلا Hi Mahmood. در گوشه سمت چپ آن يك فلش كوچك وجود دارد. بر روي آن كليك كنيد.

3- از منوي ظاهر شده Account info را انتخاب كنيد.

4- بعد از اين كار از شما درخواست ميشود كه مجدد رمز را وارد كنيد. با زدن صحيح رمز وارد يك صفحه جديد ميشويد.

5- در اين صفحه از قسمت Sign-In and Security گزينه Change your password را كليك كنيد. با انتخاب اين گزينه پنجره جديدي ظاهر ميشود.

6- در داخل اين پنجره ابتدا رمز قبلي سپس رمز جديد را در كادرهاي مربوطه وارد كنيد. و بعد كليد Save را كليك كنيد.

حل مشکلات کامپیوتر شما

 

 

کامپیوترهای خانگی مشکلات بسیار کوچک زیادی دارند که هر کدام آن ها راه حل های ساده مخصوص خودشان را دارند . بسیاری از مشکلات کامپیوترها را می توان خیلی ساده و با چک کردن چند سیم و یا قطعه کوچک حل کرد و این درحالی است که برخی از افراد برای کارهای کوچک نیز به متخصین مراجعه می کنند که این کار واقعا نیاز نیست



ادامه مطلب ...

1- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: اول آدرس ایمیل هرگز www نمی گذارند.

 

2- اینترنت اون علامت e آبی رنگ نیست: اون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.



ادامه مطلب ...

 

هنگ کردن سیستم حتی پس از ارتقا سخت افزار ها یکی از دغدغه های اصلی کاربران می باشد،اضافه بر این مشکل، بعضی اوقات کندی سیستم ها باعث آزار کاربران می شود.

در این ترفند قصد داریم با یک راه حل ساده و رایگان و بدون هزینه ی اضافی این مشکل سیستم های رایانه ای را حل کنیم.برای رفع این دغدغه ی مهم کافیست سرع پردازشگر یا همان CPU خود را افزایش دهید.برای شروع باید ایبدا سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.بسته به نوع برد اصلی (MotherBoard) با یکی از کلید های F2 یا Delete می توانید وارد قسمت Bios سیستم شوید.از طریق فهرست Bios باید وارد تنظیمات پردازشگر شوید.در این قسمت شما گزینه ی Cpu Ratio را مشاهده می کنید.با تغییر مقدار این گزینه سرعت استفاده از پردازشگر سیستم شما افزایش می یابد و باعث رفه مشکل کندی و هنگ کردن سیستم شما می شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که افزایش بیش از اندازه این مقدار می تواند به سیستم شما آسیب برساند،سعی کنید عدد پیش فرض را بیش از دو برابر زیاد نکنید،چراکه باعث گرم شدن بیش از حد پردازشگر شده وبه آن آسیب می زند.

در حالیکه مایکروسافت تمام توان خود را به کار گرفته تا سیستم عامل جدید خود را با پلتفرم ARM سازگار کند، اینتل هم بی کار ننشسته و به عنوان پرچم دار دنیای پردازنده های x86 به سمت تولید پردازنده های کم مصرف حرکت کرده است. حرکت اینتل از تولید تراشه های کم مصرف برای نِت بوک ها شروع شد و حالا به جایی رسیده که تراشه های کم مصرف خانواده ی کلاورتریل (CloverTrail) اتم را طراحی و تولید کرده است. کلاورتریل ها بر خلاف پردازنده های قدرتمند و پر مصرف خانواده ی Core، مثل Core i5 که در تبلت سرفیس پرو به کار گرفته شده، بسیار کم مصرف بوده و در نتیجه نیازی به فن برای خنک کاری ندارند. اینتل مدعی شده که این تراشه ها می توانند یک تبلت ویندوز 8 را تا 10 ساعت با شارژ باتری روشن نگه دارند. اما چه نتیجه ای از حرکات جدید اینتل می توان گرفت؟



ادامه مطلب ...

 

همان طور که می دانید به وسیله نرم افزار Microsoft Word امکان ایجاد جداول حرفه ای وجود دارد. اما در صورتی که یک متن در اختیار داشته باشید و قصد تبدیل آن به جدول بدون صرف وقت زیاد را داشته باشید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به نحوه تبدیل مستقیم متن به جدول و همچنین تبدیل جدول به متن خواهیم پرداخت.

 

 

در صورتی که چند خط متن در اختیار داشته و قصد تبدیل این خطوط به یک جدول با ستون ها و ردیف های منظم را داشته باشید:

ابتدا متن مورد نظر را به حالت انتخاب دربیاورید.

سپس به تب Insert رفته و بر روی Table کلیک کنید.

اکنون از منوی باز شده گزینه Convert Text to Table را انتخاب نمایید.

در پنجره باز شده امکان تعیین تعداد ستون ها و سطرها را در اختیار دارید. همچنین در قسمت Separate text at نیز می توانید تعیین کنید کاراکترهای موجود در متن بر چه اساسی از یکدیگر جدا شده و تبدیل به جدول شوند.

در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا تبدیل انجام شود.

 

برای تبدیل جدول به متن نیز کافی است:

ابتدا جدول مورد نظر را انتخاب نمایید.

سپس به تب Layout بروید.

اکنون بر روی Convert to Text کلیک نمایید.

در پنجره باز شده نحوه تبدیل جدول به متن را انتخاب نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

 

در مرورگر فایرفاکس برای ذخیره ی یک صفحه ی وب می توان کلیدهای Ctrl+S را فشار داد و کل صفحه را در قالب های مختلف ذخیره کرد. اما در صورتی که بخواهید تنها یک تکه از متن موجود در صفحه را در یک فایل متنی ذخیره کنید چه خواهید کرد؟ آیا Notepad را اجرا کرده، متن را Copy نموده و درون آن Paste کرده و در نهایت آن را ذخیره می کنید؟ این کار شدنی اما وقت گیر است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی آسان برای ذخیره ی مستقیم متن انتخاب شده در مرورگر فایرفاکس در قالب یک فایل TXT بپردازیم.

 

بدین منظور:

نیازمند یک افزونه به نام Save Text To File هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

 

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/save-text-to-file

سپس بر روی دکمه ی Add to Firefox کلیک کنید.

با نمایش پنجره ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.

افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.

نیاز است که یک بار مرورگر را بسته و مجدد باز کنید.

اکنون کافی است به وسیله ی ماوس یک تکه از متن موجود در صفحات وب را به حالت انتخاب دربیاورید.

سپس راست کلیک کرده و بر روی گزینه ی Save Text to File کلیک کنید.

پنجره ای باز می شود که شامل گزینه های مختلف برای ذخیره فایل است.

در قسمت Saved file name می توانید نام فایل ذخیره شده را درج نمایید.

با کلیک بر روی Change directory نیز می توانید محل ذخیره ی فایل متنی را انتخاب کنید.

همچنین با انتخاب دیگر گزینه ها می توانید امکان درج تاریخ و ساعت کنونی به نام فایل را فراهم کنید.

در نهایت بر روی دکمه ی Save کلیک کنید تا فایل متنی در محل مورد نظر ذخیره شود.

 

اگر شما مجبورید ساعاتی متوالی را پشت کامپیوتر بنشینید و زمان بسیاری را صرف تایپ کردن نمایید نرم افزار Comfort Typing برای شما مناسب می باشد.

نرم افزار Comfort Typing ابزاری قدرتمند که برای شما تایپی سریع و بسیار دلپذیر را فراهم می آورد. هنگامی که شما بخواهید در کیبورد کلمه ای را تایپ کنید آن کلمه از قبل تعریف شده است و این کار را برای شما آسان می کند. این نرم افزار دارای قسمت Comfort Keys که شامل On-Screen Keyboard و Comfort Clipboard نیز می باشد.

برای دانلود کلیک کنید

قبل از اینكه بتوانید از نرم‌افزار ICQ استفاده كنید باید این نرم‌افزار را از اینترنت download كرده و بر روی رایانة خود نصب كنید. شركتی كه ICQ را طراحی نموده هم اینك توسط شركت America Online خریداری شده است. نرم افزار ICQ نرم‌افزاری رایگان بوده و در چند سایت download محبوب در اینترنت نظیر Download.com قابل دریافت است. در این كار عملی یاد می‌گیرید كه چگونه این نرم‌افزار را از اینترنت download كنید.



ادامه مطلب ...

 

گفتگو (Chat)از طریق نرم‌افزار ICQ

سریع‌ترین راه برقراری ارتباط با دیگران از طریق اینترنت گفتگو است. گفتگو (Chat) می‌تواند بین دو نفر یا بیشتر صورت پذیرد كه این نوع برقراری ارتباط به صورت زنده انجام می‌گیرد.

ده‌ها روش برای گفتگو كردن در اینترنت وجود دارد. بعضی از صفحات وب امكانات گفتگو دارند. نرم افزارهایی هم وجود دارند كه امكان گفتگوی اینترنتی به كاربران می‌دهند كه AOL، Windows Messenger، Yahoo Messenger و ICQ از این نوع نرم‌افزارها هستند.

ارسال و دریافت پیغام‌های فوری نوعی گفتگوست كه بین دو یا چند كاربر كه همگی آنها از یك نوع نرم‌افزار استفاده می‌كنند، می‌تواند به وجود آید. در این نوع گفتگو یك سِرور به شما اطلاع می‌دهد كه چه زمانی افراد دیگری كه از این نرم افزار استفاده می‌كنند، Online یا Offline می‌شوند. شما می‌توانید پیغام‌های خصوصی ارسال كنید كه فوراً روی صفحة نمایش رایانه افراد دیگر به نمایش در می‌آیند.

یكی از معروف‌ترین نرم افزارهایی كه ارسال و دریافت پیغام‌های فوری را ممكن می‌سازد ICQ می‌باشد. نام ICQ از عبارت “من در جستجوی تو هستم” گرفته شده است. تا كنون بیش از 40 میلیون نفر نرم‌افزار ICQ را به صورت رایگان از اینترنت download كرده‌اند و استقبال آنها موجب شده ICQ تبدیل به یكی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای دریافت و ارسال پیغام‌های فوری در اینترنت شود.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر-دبیرس تان شاهد زنده یاد مهندس مهدی صافی دستجردی و آدرس safischoolcomputer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 21
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 4411
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1